top of page
  • Waar is het kussen van gemaakt?
    Voor de vulling gebruiken we duurzame materialen. Namelijk natuurlijk Talalay latex en biologisch kapok. De hoeveelheid latex en kapok - en de onderlinge verhouding - hangt af van de informatie die we van jou ontvangen bij de vragenlijst. Aan de hand van jouw gegevens berekent onze formule precies hoe we jouw kussen moeten maken. De hoezen zijn gemaakt van biologisch katoen. Wil je meer weten? Bekijk onze pagina met meer informatie over het kussen en de materialen hier.
  • Hoe kan ik mijn kussen bestellen?
    Als jij de vragenlijst invult, dan doen wij de rest. Ga naar de pagina 'shop' en klik op 'maak jouw kussen'. Met onze formule krijg je een kussen dat past bij je lichaamsbouw, je slaapvoorkeur en je matras. Zodat je eindelijk een passend kussen kan ervaren 😊. Na het afronden van de vragenlijst zal je worden doorgestuurd naar een pagina waar je kan afrekenen.
  • Kan ik mijn kussen zien voor ik bestel?
    Als je al onze vragen hebt beantwoord in de vragenlijst dan hebben we jouw informatie ontvangen. Jouw info gaat door onze formule en de formule geeft ons de exacte afmetingen en eigenschappen voor jouw kussen. Hierdoor past je kussen bij jouw lichaam, matras en slaap voorkeuren. Onze kussens zijn persoonlijk en worden precies op maat gemaakt. We kunnen jouw exacte kussen dus niet laten zien voordat het gemaakt is. De foto in je winkelwagen is een goede indicatie voor jouw kussen - de materialen en de hoes zijn voor iedereen hetzelfde. Maar jouw kussen kan dus hoger of lager, harder of zachter zijn dan afgebeeld op de foto. De meeste mensen kiezen hun kussen op basis van een eerste indruk. Dat is uiteindelijk niet meer dan een gok. Er komt veel meer bij kijken om precies de lijn in je ruggengraat te volgen en je nek voldoende ondersteuning te bieden. Wij voeren deze taak graag voor je uit. En jij hebt 30 nachten de tijd om het kussen te testen zonder enige risico 😎
  • Hoe wordt het kussen op maat gemaakt?
    Wij vragen naar je slaaphouding, matras en gegevens over je hoofd, schouders, gewicht en lengte (start hier met de vragenlijst). Deze gegevens gaan door onze formule en dit geeft ons de informatie die we nodig hebben om jouw kussen op maat te maken. Wij werken dus niet met een aantal verschillende versies van een kussen. Elk kussen is uniek. De hoezen komen uit Duitsland. Maar in Nederland wordt het kussen op maat gemaakt en gevuld. Lekker dicht bij huis, van goede kwaliteit en met minimale impact op het milieu.
  • Wat maakt dit kussen zo anders?
    Dit heeft meerdere redenen. Ons kussen wordt speciaal voor jou gemaakt. Het kussen wordt aangepast aan jouw lichaam, matras en slaapvoorkeur. Om dit resultaat te bereiken wordt het kussen in Nederland op maat gemaakt. Het proces is hierdoor arbeidsintensiever dan bij een kussen van een grote keten. Jij krijgt er een optimaal ondersteunde nek voor terug. Daarnaast gebruiken wij de beste materialen voor jou & de planeet 🌍. Wij hebben veel eisen voor ons product (natuurlijke materialen zonder chemische behandelingen, vegan, duurzaam - om er maar een paar te noemen - ). Be Koala kiest ervoor om niet bij te dragen aan ontbossing, dierenleed of een toename van micro-plastics in het milieu. Lees hier meer over onze materialen. We zijn een Nederlands bedrijf. Onze hoezen komen uit Duitsland en de kussens worden op maat gemaakt in Nederland. Goede werkomstandigheden en een product van hoge kwaliteit zijn belangrijk voor Be Koala. Ons kussen is niet te vergelijken met bijvoorbeeld kussens op basis van plastic (zoals bij polyesters of memory foam). Onze materialen kunnen - bij een goede verzorging - tot wel 20 jaar meegaan. De levensduur van een gemiddeld plastic kussen is rond de 1-3 jaar. Daarna verliest het zijn stevigheid, gaat het klonteren, verandert de vorm of kan de hygiene van de vulling niet meer gegarandeerd worden. Bij ons product zullen deze problemen niet ontstaan. Het Be Koala kussen is hierdoor een investering in jezelf en in de planeet.
  • Moet ik wennen aan mijn nieuwe kussen?
    We krijgen gelukkig vooral te horen dat het kussen vanaf de eerste nacht goed bevalt. Maar zoals met alle kussens kan er toch een periode zijn dat je moet wennen. Zeker als je hiervoor langdurig op een te hoog of te laag kussen hebt geslapen. We raden aan om het kussen minimaal 3 weken te proberen. Dit kan zonder problemen, je krijgt namelijk je geld terug als je het kussen binnen 30 dagen terug stuurt.
  • Wat is de maat van het kussen?
    Alle kussens zijn 50 bij 70 cm. Het gewicht en het volume van het kussen is bij iedereen anders. Je krijgt een kussen dat precies past bij jouw slaapvoorkeur, matras en lichaam. Het kussen past dus goed in een Nederlands kussensloop van 60 bij 70 cm.
  • Past mijn kussenhoes om dit kussen?
    Ons kussen is 50 x 70 cm. Nederlandse kussenhoezen zijn meestal 60 x 70 cm. Een goede match!
  • Kan ik een losse hoes bestellen?
    Je kan bij ons een losse hoes (=de buitenste laag van je kussen) bestellen. Stuur ons een e-mail op snooze@be-koala.com.
  • Ik kan niet alle vragen beantwoorden. Wat nu?
    Een deel van onze vragen zijn verplicht (zoals je lengte, gewicht en maat van je shirt). Op basis van deze gegevens kunnen we een kussen voor je maken. De andere vragen zijn optioneel. Voor deze vragen heb je bijvoorbeeld een meetlint nodig, om je hoofd en schouders op te meten. Hoe meer informatie je geeft, hoe meer data wij hebben om jouw kussen mee te maken. Wij raden dus aan zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, zeker als je nekproblemen hebt. Heb je geen meetlint in huis? Dan kan je het misschien een meetlint vragen bij vrienden, familie, de buren of een collega. En anders kan bol.com (via een makkelijk brievenbus pakketje), HEMA of een lokale kluswinkel een goede optie zijn om een meetlint te bemachtigen.
  • Wat doen jullie met mijn gegevens?
    Wij vragen alleen relevante gegevens voor het maken van jouw kussen. Wij delen je gegevens niet met derden. Lees hier meer.
  • Ik heb een fout gemaakt in de vragenlijst. Hoe kan ik dit aanpassen?
    Nadat je de vragenlijst hebt afgerond ontvang je een e-mail met je eigen antwoorden. Via deze e-mail kan je dus altijd even terugkijken of je alles goed hebt doorgegeven. Kijk ook even bij je ongewenste/spam e-mail als je niet direct een mail ziet. Heb je een fout antwoord doorgegeven? En heb je al afgerekend? Dan kan je ons een e-mail sturen, via snooze@be-koala.com. Als het kussen nog niet gemaakt is, dan zullen we de gegevens handmatig voor je aanpassen. Heb je een fout antwoord doorgegeven? En heb je nog niet afgerekend? Dan kan je de vragenlijst opnieuw invullen. Verwijder het kussen uit je winkelmandje en start de vragenlijst daarna opnieuw via de 'maak jouw kussen' knop.
  • Waar kan ik mijn eigen antwoorden terugvinden?
    Nadat je de vragenlijst hebt afgerond ontvang je een e-mail met je eigen antwoorden. Via deze e-mail kan je dus altijd even terugkijken of je alles goed hebt doorgegeven. Kijk ook even bij je ongewenste/spam e-mail als je deze e-mail niet ziet binnenkomen.
  • Ik heb een cadeaubon ontvangen. Hoe werkt het?
    Wat leuk dat je een Be Koala cadeaubon hebt gekregen. Je krijgt hiermee een persoonlijk, op maat gemaakt en duurzaam hoofdkussen cadeau. Iemand geeft echt om jouw slaap 😍🎁 Klik hier om naar de cadeaupagina te gaan. Daar kan je van start. Vul de vragenlijst zo volledig mogelijk in. Bij het afrekenen kan je de code van je cadeaubon invoeren. En dan kunnen wij aan de slag! Vragen? Mail naar snooze@be-koala.com
  • Ik wil een kussen cadeau geven. Hoe werkt het?
    Wat leuk 💚 ! We vinden het een eer dat je voor ons kiest. Ga hier naar onze cadeaupagina. Op dit moment bieden we alleen een cadeaubon aan voor de volledige prijs van een kussen. Je kan zelf kiezen op welke dag de digitale cadeaubon wordt verzonden. De ontvanger krijgt op de door jou geselecteerde dag een e-mail van ons met een door jou geschreven tekst. We sturen tegelijkertijd een e-mail naar jou, zodat je precies weet wanneer de e-mail ontvangen is.
  • Mag ik mijn kussen wassen?
    De hoes is gemaakt van 100% biologisch katoen en hoeft (als je er één of twee kussenslopen omheen doet) niet gewassen te worden. Indien nodig kan je tussendoor plekken schoonmaken met milde zeep en water. Als je er voor kiest om de buitenste hoes van het kussen toch een keer te wassen, kies dan voor een kort koud (!) programma (15 graden) en gebruik geen droger. Gaat er toch iets mis met de hoes? Of heb je graag een extra hoes in huis? Je kan bij ons altijd een losse hoes bestellen. Stuur ons een e-mail op snooze@be-koala.com. We raden het af om de 2 binnenkussens te wassen. Dit is ook niet nodig, de vulling van het kussen heeft zelfreinigende eigenschappen. Lees hier de volledige wasvoorschriften en lees hier over de zelfreinigende eigenschappen van de materialen.
  • Kan ik een kussensloop gebruiken?
    Zeker, we raden het zelfs aan. De buitenste hoes van ons kussen mag sporadisch gewassen worden maar het is beter om één of twee kussenslopen te gebruiken. Hierdoor blijft je kussen langer schoon (vrij van olie, make-up, huidcellen enz.) en hoef je het minder vaak te wassen. Het kussen zal hierdoor minder snel slijten en z'n vorm niet verliezen. Bekijk hier meer informatie over wasvoorschriften. Nederlandse kussenslopen zijn meestal 60 x 70 cm. Ons kussen is 50 x 70 cm. Dit zal dus in de meeste gevallen goed passen!
  • Na hoeveel dagen heb ik mijn kussen in huis?
    Je kussen wordt speciaal voor jou op maat gemaakt in onze werkplaats. Hierdoor kan het iets langer duren dan bij een gewoon kussen. Na de vragenlijst kom je vanzelf op een pagina met alle praktische informatie. Daar laten we ook weten na hoeveel dagen het kussen wordt verzonden. Het hangt namelijk af van de drukte. Gemiddeld verzenden we een kussen na 5 - 7 werkdagen. Verzending is gratis. Wil je graag snel het kussen ontvangen? Bij de check-out bieden we soms een optie 'snelle bezorging' tegen betaling. Dan krijg je voorrang. Daarmee heb je het kussen gemiddeld binnen 2 werkdagen in huis.
  • Wat is de status van mijn bestelling?
    Je krijgt een aantal e-mails om je op de hoogte te houden van de status. Je krijgt kort na je bestelling een bevestiging per e-mail. In die mail staat ook wanneer het kussen verzonden zal worden. Als het kussen klaar is ontvang je een track & trace e-mail met meer informatie over de bezorging. Heb je de bevestigingsmail niet binnen 24 uur na betaling ontvangen (ook niet in spam?) neem dan contact met ons op via snooze@be-koala.com. Dan kijken we met je mee.
  • Naar welke landen verzenden jullie?
    Op dit moment is onze webshop gericht op Nederland en België. In deze landen bieden we gratis verzending aan. We zijn hard aan het werk om uit te breiden naar andere landen. Onze website zal binnenkort in meerdere talen beschikbaar zijn en verzending naar steeds meer EU landen zal mogelijk worden. Woon je in de EU (maar niet in Nederland/België) en wil je alvast een persoonlijk Be Koala kussen ontvangen? Stuur ons een mail (snooze@be-koala.com). We gaan ons best doen om je verder te helpen!
  • Kan ik mijn pakketje bij een PostNL punt laten afleveren?
    Dat kan. Je krijgt eerst van ons een e-mail als wij het pakketje verzenden. Je hebt op dat moment nog de mogelijkheid om het pakket naar een afhaalpunt te sturen. Dat kan op 2 manieren: 1) log in op je PostNL account en stel bij 'mijn bezorgvoorkeuren' in hoe je je pakketjes wilt laten bezorgen als je niet thuis bent. 2) houd je e-mail goed in de gaten. PostNL stuurt - meestal op de ochtend van de bezorgdag - nog een track & trace e-mail waarin je de bezorg locatie kunt wijzigen naar een afhaalpunt.
  • Mag ik mijn kussen terug sturen?
    Ja dat mag, zo lang het kussen binnen 30 dagen na ontvangst wordt teruggestuurd. Omdat dit kussen speciaal voor jou wordt gemaakt vragen we je om een e-mail te sturen naar snooze@be-koala.com. We blijven leren en we horen graag wat je reden is om het kussen terug te sturen. De kosten voor de verzending zijn voor ons. We sturen je via de e-mail een retourlabel. En je ontvangt het retourbedrag binnen 14 dagen op je rekening (dezelfde rekening als waarmee je betaald hebt). Ons retour beleid geldt voor één kussen per persoon. Het kussen mag niet terug gestuurd worden als het door eigen toedoen beschadigd is. We accepteren alleen producten die in goede staat zijn. Je mag het kussen 30 dagen testen dus het is geen probleem als je erop geslapen hebt. We vragen je een kussenhoes te gebruiken in de testperiode.
  • Ik woon niet in Nederland/België. Kan ik mijn kussen terugsturen?
    Ja dat mag, zo lang het kussen binnen 30 dagen na ontvangst wordt teruggestuurd. Omdat dit kussen speciaal voor jou wordt gemaakt vragen we je om eerst een e-mail te sturen naar snooze@be-koala.com. We blijven leren en we horen graag wat je reden is om het kussen terug te sturen. De kosten voor de retour zijn - buiten Nederland en België - helaas voor eigen rekening. Je ontvangt het retourbedrag binnen 14 dagen op je rekening (dezelfde rekening als waarmee je betaald hebt). Ons retour beleid geldt voor één kussen per persoon. Het kussen mag niet terug gestuurd worden als het door eigen toedoen beschadigd is. We accepteren alleen producten die in goede staat zijn. Je mag het kussen wel 30 dagen testen, dus het is geen probleem als je erop geslapen hebt. We verzoeken je een kussenhoes te gebruiken in de testperiode.
  • Zit er een garantie op het kussen?
    Elk Be Koala kussen komt met een garantie van een jaar. Het gaat hierbij om fouten in de kussenhoezen of vulling. De garantie geldt niet voor schade aangebracht door de gebruiker, of als gevolg van onzorgvuldig gebruik of wassen/drogen van het product. De garantie geldt ook niet voor normale slijtage. Lees hier meer over onze garantie.
  • Hoe kan ik met jullie in contact komen?
    Wij zijn een Nederlands bedrijf en we staan voor je klaar. Stuur een mail naar snooze@be-koala.com en we komen zo snel mogelijk bij je terug! We spreken Nederlands & Engels.

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stuur ons een e-mail

 

bottom of page